Bővebb leírás
Mi lehet az oka a kortárs képzőművészek interaktivitás iráni érdeklődésének? Honnét származik a közönséggel való fokozott kapcsolatteremtés vágya és mi lehet a hátterében a hálózatépítés iránti fokozott igény megjelenésének? - teszi fel a kérdésteket Nicolas Bourriaud a Relációesztétika és az Utómunkálatok című írásaiban, melyek a Műcsarnok új művészetelméleti sorozatában jelentek meg. Válaszként a fiatal francia műkritikus és kurátor (a párizsi kortárs művészeti múzeum, a Palais de Tokyo társigazgatója) a relációesztétika és a relációművészet fogalmainak bevezetésével keres - és talál - egyfajta formaelméleti magyarázatot. A relációművészet fogalma, mellyel a szerző átfogó, a kortárs képzőművészeti produkciók (termékek) nagy részét magába sűrítő magyarázó elvet próbál meg bevezetni, a szerző neologizmusa. A fogalom elméleti kiindulópontjában az emberek közötti relációk, kapcsolatok összessége, és ezek társadalmi kontextusa áll.