Bővebb leírás
A szociológia klasszikusai Max Webertől Michel Foucault-n át Pierre Bourdieu-ig tudás és politika, tudás és hatalom összefüggéseit firtatták. Hogyan alakul e viszony a mai Magyarországon – az egészségügyi és az oktatási szektorban?
Hogyan formálódtak az oktatási integrációs és a sajátos nevelési igényű gyerekeket célzó közpolitikák Magyarországon? Milyen alkuk köttettek a WHO Lelki egészség akcióprogramjának honosítása során? Milyen szemléletek versengtek egymással az oktatási térben a mérés-értékelési politikák kialakításakor? Hányféleképpen rugaszkodtak neki az elszámoltathatóság megteremtésének az egészségügyben?
Ilyen kérdésekre keresik a választ a tanulmányok, köztük egy romániai és egy németországi esettanulmány is, betekintést nyújtva a közpolitika-alkotás mikrofolyamataiba, a közpolitikai barkácsolásba: hogyan és miről tárgyalnak egy-egy szakterület különböző szakértői, akiket fűt a reformvágy? Mi fán terem a tényekre alapozott közpolitika, az elszámoltathatóság, a posztbürokratikus kormányzás, és milyen gyakorlati akadályokba ütközik a megvalósításuk?