Film, színház, muzsika, média
Bolti ár: 2300,- Ft
Online ár: 1955,- Ft
Kedvezmény: 15%
|
FIGYELEM! A könyvből ez az utolsó példány! Amennyiben meg szeretné vásárolni, rendelje meg mielőbb!
A szinészi jelenlét és a csend dramatikus-teátrális játékai
Megjelenés éve: 2012
Oldalszám: 195
Kötés: fűzve
ISBN: 9789632366029
1. kiadás
|
|
|
Bővebb leírás
A kötet a huszadik-huszonegyedik századi színház- és drámatörténet kiemelkedő művészeinek, alkotásainak példáján keresztül a következő kérdésekre keres válaszokat: kinek, minek a (színházi) jelenlétéről van szó? Mit jelent, ha valakinek „van jelenléte”, milyen értelemben „nincs jelenléte”? Hogyan van jelen, akinek jelenléte van? Mennyiben tér el a színész jelenléte a többi színpadi elem jelenlététől? Hogyan próbálják ezt megragadni az elméletírók és a színházzal gyakorlatban foglalkozók? Milyen különbségek vannak a megfogalmazási kísérletekben? Tanítható? Hogyan? Ha nem lehetséges a csend akusztikus értelemben (Cage), akkor nem marad más lehetőség, mint minimalizált, ám mindig jelen lévő zajszintként definiálni a csendet? Hogyan lehet/kell/érdemes csendben lenni a színházban? Milyen csendmegközelítést rejthet egy adott dráma színrevitele? Hogyan lehetséges - ha lehetséges - a csend olyan színházi események során, amelyek esetében nincs dramatikus „alapanyag”? Milyen esetekben befolyásolja a csend a színész jelenlétét, vagy éppen a színész jelenléte a csendet? Rosner Krisztina (1977) a PTE BTK Modern Irodalomtörténeti és Irodalomelméleti Tanszékének adjunktusa, színházi gyakorlatot, színház- és drámatörténetet oktat. Ír, olvas, néz, játszik, rendez - színházat kutat.
Hozzászólások
Betöltés... |
|
|
|