Ez a kötet ma az egyetlen olyan szakkönyv, amelyben az erőszakprevenció vezető kutatóinak friss, tudományos nézőpontból végzett adatbázis-elemzéseihez férhetünk hozzá. A kötet szerzői kultúránk számos erőszakformáját elemzik, mint például a gyermekkel szembeni rossz bánásmód, a fiatalkorú erőszak, az intim partnerrel szembeni erőszak és az öngyilkosság. Mivel bizonyítékok vannak rá, hogy a gyermekekkel szembeni rossz bánásmód – ami nem merül ki a fizikai és szexuális bántalmazásában, hanem magában foglalja az elhanyagolást is – az erőszak spiráljának elindítója, a kötet szerzői megvizsgálják annak lehetőségét, hogy a beavatkozások jelenleg egymástól elszigetelt területei hogyan kapcsolhatók össze a kutatás és a megvalósítás során. A szerzők az erőszakprevenció különböző megközelítéseinek tárgyalása kapcsán gyakran utalnak az Egyesült Államok kormányzata által elvégeztetett nagyléptékű vizsgálatokra. Az általuk javasolt kutatási és beavatkozási programok nyomatékosítják a kulturális kompetencia szerepét is, aminek jelentőségét tényeken alapuló vizsgálatok igazolták. Az erőszak súlyos, de megelőzhető közegészségügyi probléma. És meg is előzhetjük, ha megvalósítjuk a jelen kötetben bemutatott módszereket, és a társadalom valamennyi regiszterében elvégezzük a megfelelő programokat az iskolán alapuló beavatkozásoktól kezdve egészen a kormányzati szakpolitika átalakításáig. Azok a pszichológusok, közegészségügyi dolgozók és szakpolitikai döntéshozók, akik az erőszak megállításán dolgoznak, ebben a könyvben a tudományosan megalapozott megoldások pótolhatatlan forrásaira bukkannak majd.
Közreműködők
Előszó
1. fejezet: Bevezetés (John R. Lutzker, Jennifer M. Wyatt)
I. rész: Tényeken alapuló kutatások: a gyermekkel szembeni rossz bánásmód és a fiatalkori erőszak
Bevezetés az alrészhez: a gyermekkel szembeni rossz bánásmód megelőzése
2. fejezet: A gyermekkel szembeni rossz bánásmód kóroktana és felderítése (Melissa K. Runyon, Maureen C. Kenny, Eloise J. Berry, Esther Deblinger, Elissa J. Brown)
3. fejezet: Tényeken alapuló beavatkozások a gyermekbántalmazás megállítására vagy megelőzésére (Mark Chaffin, Susan Schmidt)
4. fejezet: A gyermekkel szembeni rossz bánásmód áldozatai helyzetének javítására irányuló törekvések: a releváns kompetenciákra, a kontextusokra és a szereplőkre fókuszáló modell (John W. Fantuzzo, Rebecca J. Bulotsky-Shearer, Christine M. McWayne)
Bevezetés az alrészhez: a fiatalkori erőszak megelőzése
5. fejezet: A fiatalkori erőszak előrejelzése és megelőzése: fejlődési pályák és kockázatok (Linda L. Dahlberg, Thomas R. Simon)
6. fejezet: A fiatalkori erőszak megelőzésére szolgáló, iskolán alapuló beavatkozások (Albert D. Farrell, Suzanne Camou)
7. fejezet: Az iskolai zaklatók és áldozataik: az iskolák előtt álló kihívás (Pamela Orpinas, Arthur M. Horne)
II. rész: Fejlődő kutatási területek: az intim partnerrel szembeni erőszak és az öngyilkosság
Bevezetés az alrészhez: az intim partnerrel szembeni erőszak megelőzése
8. fejezet: Az intim partnerrel szembeni erőszak kóroktana és felderítése (Ileana Arias, Robin M. Ikeda)
9. fejezet: Az intim partnerrel szembeni erőszakra irányuló beavatkozások: a terület jelenlegi helyzete (Cris M. Sullivan)
Bevezetés az alrészhez: az öngyilkosság megelőzése, és az ezzel összefüggő problémák
10. fejezet: Az öngyilkosság megelőzése (Carl C. Bell, Jerome Richardson, Morris A. Blount Jr.)
11. fejezet: A cselekvési tervek összekapcsolása: a partner- és a gyermekbántalmazás (K. Daniel O'Leary, Erica M. Woodin)
12. fejezet: A kultúra szerepe és funkciója az erőszakprevenció gyakorlatában és kutatásában (Le'Roy E. Reese, Elizabeth M. Vera, Leon D. Caldwell)
13. fejezet: Erőszakprevenció a 21. században: a területek összekapcsolása és a hatásgyakorlás (John R. Lutzker, Jennifer M. Wyatt, Phaedra S. Corso)
Tárgymutató
A szerkesztőről