Bővebb leírás
Az utóbbi időben élénk érdeklődés övezi a gender (társadalmi nem) kérdéseit, ami jól tükröződik a hazai könyvkiadásban is (A nemek forradalma 200901040; A nemek összezavarása. Gender mainstreaming, 200926064; Bevezetés a gendernyelvészetbe, 200922136). A Debreceni Egyetem adjunktusa, Fényes Hajnalka már a rendszerváltás előtt vizsgálta a felvételi kvótáknak a hallgatói összetételre gyakorolt hatását a nemek megoszlása tekintetében. Aztán a kilencvenes évek utáni felsőoktatási expanzió a nemek eltérő magatartási mintáinak komplex problémája felé fordította a figyelmét. Jelen könyvének tárgyául egy, az ezredforduló óta jelentkező jelenséget tesz meg, amit szellemesen "pink education"-nek (rózsaszín oktatás) nevez. A kifejezés arra utal, hogy a vizsgált térség felsőoktatási és érettségit adó intézményeiben szignifikánsan magas a nőhallgatók aránya. A szerző táblázatokkal alátámasztott elemzésében kerüli a divatos, ideologikus magyarázatokat, ehelyett tényszerű, a kérdéskört történeti komplexitásában látó és láttató szemlélettel a társadalomtudományok képviselői számára is hasznos összefüggéseket állapít meg a nemek eltérő felsőoktatási magatartását illetően. A tanulmánykötetet jegyzetek és bőséges hivatkozott irodalom egészíti ki.