Bővebb leírás
A szerzőpáros könyve korábbi tankönyvükhöz szorosan kapcsolódik, ám míg a Minőségmenedzsment a könyvtárban (200324006) azokat a területeket vette számba, amelyeken érvényesülnie kell egy intézmény minőségpolitikájának, a jelen kötet az értékelés szerepét, valamint nemzetközi módszereit ismerteti. Az értékelés szerepével és kultúrájával számot vető első rész bemutatja az értékelési folyamat lépéseit a Mi a probléma? megfogalmazásától egészen az adatok összegyűjtéséig. Ezt követően esik szó az összegyűjtött adatok értékeléséről, hatékony felhasználásáról az értékelés szociális, szakmai, szervezeti, intézményi összefüggéseiről egészen a megfelelő döntéshozatalig. A következő rész az értékelés szerepét a könyvtár- és az információs politika, a könyvtárügy és egy-egy könyvtár munkája összefüggéseiben tárgyalja, majd az értékelési eljárás irányelveiről, a szakfelügyeletről olvashatunk, végül az olvasók megismerkedhetnek néhány európai értékelési módszerrel, különös tekintettel a Nagy-Britanniában kidolgozott modellekre, de a szerzők ismertetnek egy a Washingtoni Egyetem könyvtárai által kidolgozott módszert, egy német teljesítményértékelési rendszert, valamint egy portugál értékelési modellt is. Végül pedig Ramháb Mária, a kecskeméti Katona József Könyvtár igazgatója számol be egy esettanulmány keretében a könyvtárban 1996 óta folyó, brit kollégák segítségével megindult minőségmenedzsment eredményeiről, számos érdekes olvasói bejegyzést idézve a vendégkönyvből. Egyéni és csoportos használatra is javasolható a statisztikai adatokkal, kérdőívekkel és bibliográfiával kiegészített munka.