Bővebb leírás
A cambridge-i eszmetörténeti iskola tagjai természetesen nem politológusok, de munkásságuk középpontjában a történelem diszkurzív és kontextualista értelmezése állt és áll. Mi több, az iskola egyik meghatározó alakja, J. G. A. Pocock az 1987-es The Languages of Political Theory nyitó tanulmányában határozottan állást foglalt a "history of political discourse" mellett. A cambridge-iek a kora újkori történeti anyagokat elemezve radikálisan megújították politikai eszmetörténet hagyományos kereteit. Az iskola legendás kezdete Peter Laslettnek a Locke-kiadáshoz írt Bevezetése, amelyben egészen új módon jelentkezett az eszmetörténeti problémák kontextusának kérdése. Bár még ezután sok minden történt, végül is kialakult egy összetéveszthetetlenül eredeti iskola, amely az egykori felfedezés élményét kontextualista tudományos módszerré tudta tenni, olyan történészekkel, mint Quentin Skinner, J. G. A. Pocock, John Dunn, Richard Tuck, Hont István, James Tully.