Film, színház, muzsika, média
Bolti ár: 2600,- Ft
Online ár: 2288,- Ft
Kedvezmény: 12%
|
Média és politika
Megjelenés éve: 0000
Oldalszám: 235
ISBN: 9789638808547
0. kiadás
|
|
A kötetbe szerkesztett, frissített és bővített formában közölt tanulmányok ezekre a kérdésekre keresnek választ. Egyúttal olyan médiapolitikai javaslatokat is megfogalmaznak, amelyek célja a nyilvánosság – ezen keresztül pedig a demokrácia – minőségének javítása.
|
Bővebb leírás
Miért nem szilárdult meg az 1989–1991-es rendszerváltások után a média szabadsága a kelet-középeurópai posztkommunista demokráciákban, köztük Magyarországon? Milyen eszközökkel igyekeznek a politikai és az üzleti elitek befolyásolni a médiát? Milyen defektusok jellemzik a régió országainak nyilvánosságát? Milyen hatást gyakorol az információtechnológiai forradalom a nyilvánosságra? Egyáltalán: mi lehet a szerepük a nyilvánosság intézményeinek egy demokratikus társadalomban? Hasznos vagy haszontalan fórumai-e a sokszor kárhoztatott kereskedelmi médiumok a társadalmi nyilvánosságnak? Az itt kötetbe szerkesztett, frissített és bővített formában közölt tanulmányok ezekre a kérdésekre keresnek választ. Egyúttal olyan médiapolitikai javaslatokat is megfogalmaznak, amelyek célja a nyilvánosság – ezen keresztül pedig a demokrácia – minőségének javítása.
Bajomi-Lázár Péter (1969) az Oxfordi Egyetem Politikai és Nemzetközi Tanulmányok Tanszéke „Média és demokrácia Közép- és Kelet-Európában” kutatócsoportjának tagja, a Budapesti Gazdasági Főiskola Társadalmi Kommunikáció és Média Intézeti Tanszékének tanára.
Hozzászólások

Betöltés... |
|
|
|