Bővebb leírás	
											
                                            A kutatónak lehetősége volt a magukat csupán „Keresztények”-nek nevező,  de a kilencvenes években hazánkban „a dunaföldvári szekta” néven  elhíresült és kellőképpen rettegett csoport eddigi történetét  szociológusként, szociográfusként végigkövetni, egyúttal egy teljesen  új, mozgalmi jellegű, szociológiai értelemben szektának tekinthető  vallási jelenséget alakulás közben tanulmányozni. Amikor először írt  róluk a szerző, megállapította, hogy jó szándékú, ártalmatlan társaság,  akik Jézus őskeresztény híveit szándékoznak utánozni, ellenállva  mindenfajta intézményesülésnek, életüket missziós tevékenységnek  szentelve. Néhány szociológus kollégában felmerült azonban a gyanú, hogy   a szerzővel szemben kifejezetten barátságos és nyitott   „Keresztények” (akár M. Meadet a „vadak”) megvezették a kutatót. Nem ez  történt, hanem valami más: az akár rokonszenvesnek is ítélhető vallási  csoport története második évtizedében szektásodni kezdett. Belső  konfliktusaikat egyre merevebben, szektásabb és autoriterebb módon  oldották meg, egyre kevésbé tolerálták tagjaik egyre erőteljesebben  megmutatkozó másságát. A kilépőkkel és a bennmaradtakkal készült  interjúkkal és másfajta tényanyagra támaszkodva sikerült elkészíteni az  identitása megőrzése keretében megmerevedő, bezáruló vallási csoport, a  szektásodó szekta látleletét. Az esettanulmány egy konkrét eset leírásán  és értelmezésén, vagyis a „betekintésen” kívül lehetőséget kínál az  olvasónak a „kitekintésre” is: a vallás mozgalmi és intézményi  dimenzióinak, valamint a szektának mint vallási és a szektás habitusnak  mint vallásossági jelenségnek a bemutatására.