Bővebb leírás
Sok éves fejlesztőpedagógusi gyakorlat tapasztalata és hosszas kutatómunka eredményei összegződnek a szerző által kifejlesztett ún. tükörtábla-terápiában, amely a diszlexiás és diszgráfiás gyerekek pontos diagnosztizálásához és fejlesztéséhez szolgál segítségül. A jelen kötetben ennek az eljárásnak az elméleti alapjai, illetve praktikus alkalmazása kerül részletes ismertetésre. Az elméleti alapok áttekintése után két, egymással összefüggésben, de külön-külön is végezhető lateralizációs vizsgálatot, a pszichomotoros dominancia-tesztet és a hüvelykujj-oppozíciós tesztet tanulmányozhatjuk, valamint olvashatunk a tükörtábla-terápia hazai gyakorlatba illeszthetőségéről. A munka második felében a terápiás kézikönyv kapott helyet. Itt esik szó egyebek mellett a hüvelykujj-oppozíciót fejlesztő gyakorlatokról, a terápia általános fejlesztési elveiről, illetve az óvodások és iskolások kezeléséről. Sok színes fotóval, ábrával illusztrált szakkönyv.