Bővebb leírás
Alig egy évtizeddel ezelőtt, különösen kisebb vidéki településeken, a gyerekek igencsak megbámulták a fekete vagy sárga bőrű idegent Magyarországon. Ma pedig már kisebb városokban is élnek távol-keleti kereskedők, közel-keleti menekültek vagy éppen afrikai eredetű betelepülők. Ez a nagy horderejű szociokulturális változás különösen nehéz kihívást jelent a pedagógusok számára, akiknek egészen eltérő norma-, érték- és szokásrendszerből érkező gyerekekkel kell egyidejűleg és eredményesen foglalkozni nap mint nap. A jelen kötet az ő számukra, illetve tanárjelölt hallgatók számára kíván segítséget nyújtani, részletesen bemutatva az ún. multikulturális nevelés főbb kérdéseit, a multikulturális társadalom jellemzőitől a roma, illetve a bevándorló gyerekek és fiatal felnőttek helyzetén, illetve a velük való foglalkozás, a lehetséges oktatási formák, módszerek részletes elemzésén át a multikulturális, gyerekbarát iskola jellemzőinek számbavételéig.