A könyv nagyigényű áttekintése a magyarországi közlekedés történetének. Átfogó elemzés a gépi korszak előtti időszakról, a modern közlekedési hálózatok kezdeteiről, a birodalmi keretek közötti, majd az 1867 utáni fejlesztésekről: a vasúthálózat kiépítéséről, a vízi és a szárazföldi közlekedésről, a hídépítési programokról, a magyar tengerhajózásról. Bemutatja az I. világháború, Trianon, majd a II. világháború okozta súlyos veszteségeket és következményeket, az új határok közötti közlekedési viszonyokat. Elemzi a kádári berendezkedés közlekedési koncepcióit és ellentmondásait: a közúti járműprogramot, az autóbuszgyártás világelsővé emelését, a vasút visszafejlesztését, a járműpark és a hálózat közötti olló szétnyílását, a be nem fejezett kísérleteket.
A gazdagon illusztrált monográfia a közlekedéstörténet komplex bemutatása, az ágazati történések társadalmi hátterének vizsgálata is. Ez az első kísérlet három évszázad magyarországi közlekedési változásainak összefoglalására.