Bővebb leírás
A képzett magyartanároknak azt kell tapasztalniuk, hogy a magyar nyelvtanról szerzett elmélyült ismereteiket csak részben kamatoztathatják: a tanult szabályok ugyanis vagy nem alkalmasak, vagy nem elegendőek ahhoz, hogy a nyelv használatát elsajátíttassák a tanulókkal. A különböző idegen nyelveket (angolt, franciát, németet stb.) tanítóknak rá kell rájönniük, hogy diákjaik anyanyelvének magas fokú tudása, a birtokolt modern módszertani eljárások fontosak ugyan, de a teljes sikerhez az is nélkülözhetetlen, hogy képesek legyenek kívülről látni a magyar nyelvet, fel tudják tenni a megfelelő kérdéseket, s azokra jó válaszokat adjanak, vagyis hogy megismerkedjenek a magyar mint idegen nyelv oktatás szakmai fortélyaival.
A jelen munka azzal a céllal íródott, hogy kézikönyvként, "vezérkönyvként" szolgáljon a magyar mint idegen nyelv tanároknak. Felépítésének, tárgyalásmódjának köszönhetően nemcsak a kezdő, hanem a tapasztaltabb oktatók is haszonnal forgathatják. Az egyes fejezetek foglalkoznak mindazokkal a problémákkal, amelyekkel az osztálytermekben szembesülnek, pontos szabályokat, magyarázatokat adnak a legfőbb nehézségeket okozó jelenségekre.
A szerző, Szili Katalin az Eötvös Loránd Tudományegyetem habilitált professzora, fő kutatási területei az igekötők, a beszédaktusok, valamint az interkulturális kommunikáció. A magyar mint idegen nyelv oktatás elismert szakembere, több külföldön és itthon megjelent nyelvkönyv írója. A 80-as évek közepétől tanítja a magyar mint idegen oktatás módszertanát a tanárképzési szakon, e kötete tehát több évtizedes elméleti vizsgálatainak és nyelvtanári tapasztalatainak összegzése.