Bővebb leírás
A kampány a politika talán legizgalmasabb területe. Manapság egy-egy kampány egészen áthatja az emberek mindennapjait a politikusok folyamatos médiaszereplésén, a reklámokon, az állandó kampányhíradáson és a legújabb kampányeszközökön (adatbázis, direct mail, televíziós reklámok, telefon, honlapok, óriásplakátok) keresztül. Ráadásul a mai, ún. posztmodern kampányok már permanensnek mondhatóak, vagyis nem csak közvetlenül a választások előtt zajlanak. A kampányolás a kezdetekhez képest rengeteget változott, elsősorban a technikai feltételek robbanásszerű fejlődésének köszönhetően. A kötet elsőként általánosságban foglalkozik a kampánnyal. Megtudhatjuk, hogyan épül fel a kampány, milyen megfontolások alapján tervezik meg a kampánytanácsadók? Hogyan gondolkodnak a kampányról a politológusok? A szerző vázlatosan végigtekinti a kampányok világtörténetét, elsősorban a brit és az amerikai példa alapján. A kötet második fele a magyarországi kampánykommunikáció egyik főszereplője, a Fidesz kampányainak alapos elemzését adja. A szerző az 1998-as, 2002-es és 2006-os országgyűlési, valamint a 2004-es európai parlamenti választásokat vizsgálja.