Belépés

 | Kosár

loading

Film, színház, muzsika, média 


A mediális és az imaginárius Egy kulturantropológiai elmélet dimenziói
Bolti ár: 3300,- Ft
Éppen nincs, de lesz!

A mediális és az imaginárius Egy kulturantropológiai elmélet dimenziói


techné és teória sorozat 2.

Megjelenés éve: 2005
Oldalszám: 512
ISBN:
0. kiadás

darab   Kosárba

Vissza


„A kultúráknak szükségük van arra, amit médiumoknak – hagyományosan: művészeteknek – nevezünk. Ezek megkapó, lelkesítő tapasztalatokat tesznek lehetővé, melyek nélkül a szociális és a privát életformák imaginatív szempontból kiszáradnának. Az imaginárius-vitális cselekvési láncolatok elvesztésével a kultúrák majdan ťcselekvőképességüketŤ is elvesztenék. A médiumok implicit vagy rejtett kombinációk formájában jelennek meg; a médiakonfigurációk monomediális leszűkítései – az ťirodalomŤ vagy az ťabszolútŤ zene és festészet talán a legfeltűnőbb példák – a ťpusztán esztétikainakŤ nevezett tapasztalat formáit képviselik. E leszűkítések bizonyos esetekben hasznosak lehetnek; a médiadinamikában mégsem ezeké az utolsó szó.” A mediális és az imaginárius az utóbbi évtized kultúratudományi fordulatának egyik első átfogó igényű műve. K. Ludwig Pfeiffer könyve a legkülönfélébb médiatörténeti jelenségeket elemzi, a görög színházat és az olasz operát, a római cirkuszt és a japán nót, a tizenkilencedik századi európai regényt és a modern sportot.

leiras  
  
PatroNet CMS