Bővebb leírás
A készségfejlesztő és tevékenykedtető tanítás elterjedésével a napi iskolai munkában
megerősödött a feladatok szerepe. A tanári munkának ugyanis alapja az a készség, hogy a
tanár jó minőségű, a céljainak megfelelő fejlesztőfeladatokat tudjon készíteni, illetve hogy a
mérőeszközeit, azaz a mérőfeladatait is a tanítási célok szolgálatába tudja állítani. A
tanároknak napi szükségletük az, hogy a feladatkészítés szabályaival tisztában legyenek, az
egyes feladatok minőségét meg tudják ítélni, a céljaikhoz tudják alakítani a különböző
kiadványokból átvett kész feladatokat, vagy maguk készítsenek ilyeneket.
A könyvben a feladatfejlesztés lényegi elemeit foglalja össze a szerző úgy, hogy nemcsak
a mérés, vizsgáztatás témájára koncentrál, hanem párhuzamosan tárgyalja a tanítási
folyamatban használt fejlesztő- és mérőfeladatok kérdését, továbbá foglalkozik a különböző
célú feladatok hasonlóságaival és a különbségeivel is. S bár a témakör alapvetően csak
tantárgyi szinten dolgozható fel teljes alapossággal, mégis azokat a szabályszerűségeket emeli
ki, amelyek tantárgyfüggetlenül is érvényesek, és természetesen különböző
tantárgyterületekről származó példákat mutat be.
A könyv felhasználható a tanárképzésben vagy a tanártovábbképzésekben tankönyvként,
de a tanárok önálló munkában is feldolgozhatják.